Fitness:: Μυική ανάπτυξη και πίνακας τροφών πρωτεϊνικής αξίας

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Η σημασία της διατροφής στην μυική ανάπτυξη


Η γυμναστική με βάρη καταπονεί το σώμα. Για να αντεπεξέλθει σε αυτή την καταπόνηση και σαν μέρος της υπερβολικής αποζημίωσης που γράφαμε πιο πριν, το σώμα εκκρίνει ορμόνες. Αυξητική ορμόνη, ινσουλίνη, κορτιζόλη είναι οι ορμόνες που εκκρίνονται μετά ή κατά τη διάρκεια της γυμναστικής με βάρη.
Η κορτιζόλη διασπά τους υδατάνθρακες προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαραίτητη ενέργεια.Η αυξητική ορμόνη και η ινσουλίνη συνεργάζονται προκειμένου να αποφευχθεί ο καταβολισμός των μυών με την αύξηση της παροχής θρεπτικών συστατικών μέσα στους μυς. Η αυξητική ορμόνη εκκρίνεται σε μεγαλύτερη ποσότητα μετά την άσκηση ενώ η τεστοστερόνη τονώνει το νευρικό σύστημα ώστε να δώσει με τη σειρά του εντολή για την ανάπλαση των μυών. Η μακροχρόνια άσκηση, ειδικά όταν γίνεται σε υψηλή ένταση έχει παράπλευρες επιπτώσεις. Που σημαίνει ότι η υψηλή ένταση οδηγεί σε καταβολισμό των μυών.
Για όσους όμως γυμνάζονται σε εντατικούς ρυθμούς και θέλουν να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα είναι αναγκαία η λήψη 2-3 γραμμαρίων πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Η πρωτεΐνη χρησιμοποιείται για μυϊκή ανάπτυξη, ανάρρωση και παραγωγή αυξητικής ορμόνης.
Ανάλογα με το ήδη υπάρχον σωματικό βάρος του αθλούμενου μόνο 25-40 γραμμάρια πρωτεΐνης μπορεί να απορροφηθεί σε κάθε γεύμα. Η μόνη περίπτωση για έξτρα λήψη πρωτεΐνης είναι αμέσως μετά την προπόνηση όταν το σώμα έχει πολύ μεγαλύτερες ανάγκες και θα απορροφήσει μέχρι και 50 γραμμάρια πρωτεΐνης. Σε κάθε άλλη περίπτωση μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης είτε θα αποβληθεί ή θα αποθηκευτεί με τη μορφή λίπους.

Η λύση λοιπόν είναι μικρά γεύματα (για να απορροφηθεί η πρωτεΐνη) και πολλά καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας (για να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα γραμμάρια που αναλογούν στον καθένα).  Την ανάγκη αυτή εκτός από τα γεύματα που τρώμε μπορούν να την καλύψουν και τα πρωτεϊνικά ροφήματα.

Tρόφιμο
gr/100gr τροφής
Mοσχάρι, αρνί, χοιρινό, κοτόπουλο (άπαχα, ωμά) 20,5
Συκώτι (ωμό) 20,1
Ψάρι (ωμό) 17,5
Γαρίδες (βρασμένες, χωρίς κέλυφος) 22,6
Aβγό 12,3
Γάλα 3,3
Tυρί 26,0
Γιαούρτι 5,0
Φασόλια βρασμένα 4,1
Φακές βρασμένες 7,6
Kαρότα βρασμένα 0,6
Πατάτες βρασμένες 1,4
Pύζι βρασμένο 2,2
Mακαρόνια βρασμένα 4,2
Ψωμί ολικής άλεσης 8,8
Ψωμί άσπρο 7,8
Mούσλι 12,9
All Bran 15,1
Koρν-Φλέiκς 8,6
 Τόνος                                                                                 30,0
 Γαρίδες                                                                              25,0




4 σχόλια:

ασωτος γιος είπε...

χμ καλα και η κοιλιτσα ομως σεξυ ειναι ε?

Leviathan είπε...

poli xrisimes oi plirofories/simvoules!!! :) kalo mina!! kiss! :)

sikia είπε...

με το πρωτεϊνικό ρόφημα πήγε το μυαλό μου στο πονηρό (με την καλή έννοια πάντα). Πάω να φάω μια μπριζόλα πάραυτα!

Ethan Raynolds είπε...

Άσωτε...Και η κοιλίτσα σέξυ? Άμα έχει όλο το άλλο ΠΑΚΕΤΟΟΟΟ τότε....χαχαχα

Levianth καλό μήνα(αν και λίγο αργοπορημένα)....

Sikia χαχαχαχα.... Και το ρόφημα και το κρέας...όχι το ωμό ε? χαχαχα

Πιστεύεται ότι ένας ζευγάρι ίδιου φύλου μπορεί να ζήσει αρμονικά μία κοινή ζωή?

About Me

Η φωτογραφία μου
Hey....My name is Ethan Raynolds.... Enjoy my blog...

XLsior2013

XLsior2013

We love fashion

We love fashion

Dreamlover: THOR

Dreamlover: THOR

Groomin' my favourite time of day

Groomin' my favourite time of day

Είμαι προκλητικός

Είμαι προκλητικός

Είμαι με τις ώρες στο Fitness Star

Είμαι με τις ώρες στο Fitness Star

Διαβάζω

Διαβάζω

Διαβάζω